dilluns, 2 de gener de 2012

"A Grand Central Station em vaig asseure i vaig plorar" d'Elizabeth Smart


Que estàtica que s'ha tornat la vida, i que impossiblement llargues, les hores. Quan seiem a l'herba d'or del penya-segat, el sol que ens toca a tots dos insisteix en una solució que nosaltres busquem en va, però la seva urgència se'ns fa insuportable. Jo no havia estat mai enamorada de la mort, ni havia sentit mai agraïment perquè les roques de més avall em podiem prometre una mort certa. Però ara la idea de morir amb violència es converteix en un acte aureolat d'una melancolia atractiva, i es desplega davant meu plena d'afalacs. Perquè no hi ha bellesa en la negació de l'amor, si no és, potser, amb la mort, i quin és el camí que porta a l'amor?

A Grand Central Station em vaig asseure i vaig plorar, Elizabeth Smart, Viena
En Grand Central Station me senté y lloré, Elizabeth Smart, Periférica

La primera recomanació de l'any; la història d'una passió portada al límit. L'extraordinari retrat de la passió que  la jove escriptora canadenca Elizabeth Smart va tenir pel poeta anglès George Baker, un home casat del qual ella es va enamorar a través del seus versos, sense conèixer-lo personalment. Després de mantenir una relació per carta, va convertir-se en la seva amant i en mare de tres fills seus.

Plena d'imatges originals, amb un llenguatge viu i ric, extranyament addictiva. Una gran llibre.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada